"Ya Allah, Aku Jatuh Cinta"

Tuesday, September 06, 2011

Ish, rasanya macam dah berbulan-bulan tak sentuh blog ni... Kesibukan melanda diri... Apapun, mengambil peluang ini untuk postkan sesuatu sebagai perkongsian bersama... Dipetik dari buku "Ya Allah, Aku Jatuh Cinta"... saya menulis sebuah doa dan jua luahan hati seorang Hamba mengenai cinta manusia kurniaan Ilahi...


 Ya Allah,
yang membolak-balikkan hati kami...
Selama ini aku tidak pernah tahu bagaimana
rasanya bercinta
namun ku berharap
bila cinta hadir menyapaku
aku tidak akan kehilangan Engkau

Ya Allah,
selama ini aku hanya berharap
semoga dapat mencintai
orang yang memiliki cinta yang
luar biasa pada-Mu

Ya Allah,
selama ini aku juga berharap
semoga akan dicintai
oleh orang yang dapat mengarahkanku
menuju keredhaanMu

Pintaku Ya Allah,
izinkan aku memiliki rasa ini
hingga ia menjdi indah di dada kami
Tanpa mengurangi rasa cinta kami....
PadaMu...


        Kalau diikutkan hati... Nak jugak hati ni beritau kepada siapa yang bakal memiliki hati ini untuk brkongsi hidup... Berharapla seperti bait-bait kata di atas.. sekadar kita bersama untuk mencari redha ilahi.. moga cinta itu hadir keranaNya, pergi jua keranaNya, bersatu keranaNya dan berpisah keranaNya... Insya Allah.. ^_____^

0 comments:

Post a Comment